DISH Sued This Piracy Service in 2018 But Says Its Operators Are Still Running IPTV Services





Remote control

In November 2018, DISH was awarded over $90,000,000 in damages from SetTV, a popular streaming app that offered hundreds of channels for just $20 per month, when it was determined that SetTV was illegally obtaining DISH’s broadcast and redistributing them to customers online. Now, DISH claims the operators of the service are back at it and are behind several more pirate IPTV services.

TorrentFreak reports that DISH is claiming that SetTV co-owners Jason LaBossiere, Sean Beaman, and Stefan Gollner began funneling money out of SetTV before the lawsuit froze their assets. Investigators for DISH believe that money was used to create new pirated IPTV services in 2019, including ExpediteTV which was streaming content that still had DISH watermarks.

In May 2021, obtained phone recordings from the Pinellas County Sheriff’s Office of LaBossiere and Beaman talking about ExpediteTV and the DISH lawsuit with Osivette Brito, a SetTV reseller who allegedly developed the software for ExpediteTV. Dish says that LaBossiere made 850 telephone calls in April and May 2021, including 68 calls to Beaman and 81 calls to Brito. 

“LaBossiere, Beaman and Gollner’s willful disregard of this Court’s authority is no accident, as they continue to engage in the same illicit conduct that prompted this lawsuit, was adjudged by this Court to be infringing and unlawful, and which the admitted was a willful and malicious violation of the Federal Communications Act, notwithstanding this Court’s permanent injunction clearly enjoining their conduct,” a court document from February 28, 2022 says.

The SetTV founders didn’t stop there. At the end of 2021 and early this year, DISH investigators found that content from Mundo TV and Must TV were also retransmitting DISH programming, from both DISH and Sling TV. DISH says the SetTV team likely used contact information from ExpediteTV to solicit customers for the new services. Again, payment processing was linked back to the SetTV founders.

DISH is now asking the court to “reinstate this case and order LaBossiere, Beaman, and Gollner to show cause why they should not be held in contempt for violating the permanent injunction.” The company is also asking for “a coercive fine of $1,000 per day” and for the three to pay DISH’s attorney fees and other costs associated with the case.

Disclaimer: To address the growing use of ad blockers we now use affiliate links to sites like, streaming services, and others. Affiliate links help sites like Cord Cutters News, stay open. Affiliate links cost you nothing but help me support my family. We do not allow paid reviews on this site. As an Amazon Associate I earn from qualifying purchases.

Subscribe to Our Newsletter

* indicates required

Please select all the ways you would like to hear from :

You can unsubscribe at any time by clicking the link in the footer of our emails. For information about our privacy practices, please visit our website.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp’s privacy practices here.